Allente Digital tv – missnöjd kund, utan TV-bild sedan november

nyheter

2022-01-9 En person som bor i en by utanför Strömsund har ledsnat på problemen kring  Allente Digital tv. Har tidigare haft att göra med både Via Sat och Canal Digital, sedan 1980. Lite problem har det också varit under den tiden, men inte som nu när de gått ihop till Allente, berättar en besviken kund.

De stora problemen med  att TV-bilden försvann började redan i november i fjol. Kunden kontaktade företaget och hoppades på att felet snart skulle vara avhjälpt. Men så var icke fallet. Det har varit många telefonsamtal och än har ingen tekniker kommit för att lösa felet. Den drabbade berättar:

-I slutet av av november 2021 uppstod felet, kanalerna var borta när man skrollade, men dagen efter kunde de finnas men sedan var den borta igen. Det är som ett ”mosaik-fladder” över tv-rutan. Vid kontakt med dem på Allente så skyller de på vädret, endera är det för kallt eller att det snöar.

-Jag ringde Allente den 2:a december och pratade med en operatör att det saknas bild på TVn, då erbjöds jag att få en gratis-månad som kompensation, men att få en gratismånad har ingen betydelse, för det finns inget att se.

Jag har också blivit upplyst att slå på tv:n med bild så ska de skicka signal. Men problemet är  som sagt, det finns ingen bild. Har ringt var 3:dje dag och klagat men ingenting händer. Har pratat med minst 10 olika handläggare och ingen vet något. De uppgav att det ska finnas någon tekniker i Ås utanför Östersund, men jag fick också veta att det finns en på närmare håll som jag var i kontakt med den 29 december men han har inte fått någon arbetsorder. Den 6 januari ringde jag Allente igen och då skulle någon ringa mig den 7:de men ingen ringde. På eftermiddagen ringde jag själv upp men jag kunde nästan inte höra vad hen sa, det var som att vara i en hönsgård och prata. Bara surr runt dem.

Nu är min undran, är det fler än jag som drabbats av samma dåliga service hos Allente. Man får bara ”Vänte på Allente”, hoppas att de hittar en tekniker som kan åtgärda felet. Nu har jag blivit less, har haft problemet sedan i november i fjol och ingen vet något, alla skyller på alla. Till månen går det att fara, men att se en tv-bild går inte, uppger en besviken kund.

Nästa arbetsdag kommer Affärsnytt Norr att försöka få kontakt med någon ansvarig på Allente för en kommentar.

Text: Barbro Ericson

 

 

affarsnyttnorr