Sandra Guldbrandsson. Foto privat.

Vi växer så det knakar – Strömsund är rykande hett

nyheter

2023-02-6 Mitt i en tuff tid med varsel och uppsägningar för många branscher, så har Barona Service Center i Strömsund erövrat nya uppdrag, anställer och växer så det knakar.

-”Vår målsättning är växa och sätta Strömsund på kartan när det gäller förstklassig kundservice”, säger kontorsansvarig Service Manager Sandra Guldbrandsson och tillägger

–”Vi ser med stor tillförsikt på framtiden! Just nu ligger flera spännande saker i pipen.”

Utmaningen är arbetskraftstillgången.

-”Vi skulle kunna växa ännu mer och snabbare om vi fick in fler medarbetare, personalbrist är största hindret för tillväxt för närvarande”, säger Sandra. ”Vi har oerhört kompetenta och engagerade medarbetare som gör ett superbra jobb i dagsläget och det är tack vare dem som vi attraherar fler uppdrag.”

Vårt rekryteringsområde har utökats att även omfatta närliggande kommuner eftersom vi erbjuder möjlighet till hybridarbete, det vill säga möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Vi satsar mycket på att alla ska trivas på jobbet och har en väldigt bra teamanda. Det är viktigare, än man kan tro. Det ska vara roligt att komma på jobbet. Förutom allehanda aktiviteter för personalen, bjuder vi på frukost, friskvårdsbidrag och bonussystem plus att en massör kommer till kontoret.

Som ung är ett jobb hos oss en väldigt bra språngbräda vidare i karriären eftersom de får med sig så många verktyg som är till stor hjälp oavsett inom vilken bransch de hamnar i sen. Vi investerar i medarbetarna och skräddarsyr utbildningsinsatser utifrån behov och intresse. Hos oss får de lära sig allt från effektiv kommunikation och hur de hanterar svåra samtal till förståelse för och bemötande av olika beteendestilar, vilket ger ett försprång om de sedan skulle välja att gå vidare i arbetslivet.

Alla vill till Strömsund

Strömsund är väldigt hett just nu och flertalet företag som Barona har kontakt med efterfrågar att de vill outsourca sin kundservice specifikt till Strömsunds-kontoret.

–”Vi visar mycket bra resultat här uppe, vi är flexibla, engagerade och ger ett mervärde till våra uppdragsgivare. Vi är inte bara ett kontaktcenter utan ett värdecenter som i partnerskap med uppdragsgivaren är en förbättringsmotor för organisationen. Vi är kundens röst in i företagen och hjälper till med utvecklingen.”

Det är roligt när medarbetarna är så engagerade att de kommer med förslag på uppdrag de skulle vilja jobba med. Då hakar våra säljare på direkt och jobbar mot de önskemålen. Med ett sådant engagemang, driv och samarbete är ingenting omöjligt.

Senaste uppdraget vi har fått in till Strömsund är kundservice för Nordbutiker som är ett e-handelsföretag med huvudfokus inom området lätta eldrivna fordon så som elcyklar, elsparkcyklar, el-mopeder och eldrivna seniorscooters. Nordbutiker säljer till hela Norden och befinner sig i stark tillväxt, de har fyra år utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri. –”Det känns oerhört kul att ha fått det förtroendet”, säger Sandra.

Johan Rinaldo, som är en av Baronas säljare, säger att Strömsund var ett självklart val på grund av engagemanget och kompetensen som finns. Han tillägger att det även förs diskussioner med flera andra företag som vill förlägga sin kundservice i Strömsund och att det gäller allt från gröna näringar till teknik.

Upplagd text: Barbro Ericson

Foto: Sofie Jonsson Barona

affarsnyttnorr