Pressbild.

Telia upphör med personlig service på telefon

nyheter

2021-02-9 Nu meddelas att Telia åter kommer att strama åt befintlig service till abonnenterna. Den personliga supporten per telefon kommer att läggas ner och i fortsättningen får man lösa problemen på annat sätt.

I helgen har det varit problem med datauppkoppling från vissa ställen i kommunen och det har behövts hjälp för att komma igång. Har varit problem att komma åt mailen. På helgerna är det ingen service, helt förståeligt. Men på måndag morron, då är det åter öppet för personlig kontakt.

Det behövs hjälp att komma igång bland annat med ett nytt lösenord, eftersom det inte går att komma åt ett nytt. Säkert löser den som är tekniskt kunnig den här saken själv, men det finns också andra mindre kunniga som behöver hjälp. När det blir svar hos Telias Support, får uppringaren ett nedslående besked.

Vi kommer inom kort att ta bort den här servicen via personliga kontakter på telefon. I stället får abonnenten av Telias webmail gå in via telia.se eller byta till någon annan operatör än Telia.

Nu kan man konstatera, det blir en väsentlig nedtrappning av mångt och mycket. Bankerna vill inte hantera pengar och nu kommer inte heller Telia att vilja fortsätta med den service som de tidigare gav.

Det är och blir med tiden ännu svårare att få personlig kontakt som har betytt så mycket för många kunder. Att ringa Telia och bara mötas av tele-svar och att knappa sig fram,  i många fall händer ingenting, är inte alls den service som medborgarna önskar sig och som man betalar för. Priserna går inte ner trots att servicen försvinner.

Ett stort bakslag som Telia levererar, snart ska enligt deras information ett meddelande gå ut till deras kunder inom kort att viss personlig support försvinner.

Text: Barbro Ericson

affarsnyttnorr