Swedbanks kontor i Strömsund.

Swedbanks service i Strömsund – under all kritik

nyheter

2021-11-12 Ett medborgarförslag gällande Swedbanks dåliga kundservice har skickats till Strömsunds kommun för handläggning. Undertecknade är Göran Bergström samt ordförandena i SPF Staffan Oscarsson och Harald Eriksson PRO. Om inte det blir en ändring till det bättre gäller bara en sak. Byta bank.

Det här kan man läsa i ett medborgarförslag som skickats in av Göran Bergström samt ordförandena för SPF Staffan Oscarsson och Harald Eriksson PRO som på detta sätt vill uppmärksamma hur illa ställt det är med servicen hos Swedbank i Strömsund. Service och åtkomst är viktig för de som är kunder. Om inte det kan erbjudas, ja då måste man vända sig till en annan bank.

Medborgarförslag gällande bättre Bankservice för Strömsunds kommuns innevånare.

-Bankernas vinster blir som oftast större och större men servicen blir sämre och sämre i Norrland. Inte är de konstigt att många överväger att byta bank i Strömsund. Vi har en åldrande befolkning, många som inte riktigt hängt med i den digitala utvecklingen. Sen har vi ett ytterligare hinder och de är uppkoppling till dom digitala tjänsterna, verkligheten är att vi ligger nästan sist i Sverige när de gäller möjligheter till uppkoppling. Detta gör att de är nästan omöjligt att göra bankärenden utan att ha personlig kontakt med banken.

De är bara  Handelsbanken i Strömsund som har öppet alla vardagar. Swedbank som Strömsunds Kommun har avtal med för sina cirka 1.400 anställda hade semesterstängt V. 28-31, en hel månad, detta är helt obegripligt och på gränsen till vad man som kund hos Swedbank kan acceptera. Inte är de underligt att många klagar på att de är svårt att nå banken. Många av dessa klagomål kommer från våra pensionärsföreningar PRO och SPF i Kommunen.

Vi hemställer härmed att Strömsunds Kommun fortsätter dialogen med Swedbank om bättre öppettider, dvs öppet alla vardagar och att Swedbank på inga villkor håller semesterstängt. Om inte dessa enkla krav kan tillgodoses så starta förhandlingar genom att byta bank till Handelsbanken.

Ja detta är skrivelsen som adresserats till Strömsunds Kommun, en skrivelse som belyser Swedbanks undermåliga kundservice.

Text: Barbro Ericson

 

affarsnyttnorr